No nyt ei mennyt niinkuin Strömsössä.
En tiedä mikä meni vikaan. Olinko liian hätäinen kun kiireessä tätä viimeisenä kilpailupäivänä, ennen matkaanlähtöä väkersin? Olisiko rullan kannattannut jähmettyä kylmässä ennen kuorruttamista ja viimeistelyä? Menikö kuorrutteen kanssa jokin vikaan?
Kaikki meni ihan hyvin siihen asti, kun olin rullannut tortun, ja ryhdyin valuttamaan kuorrutetta sen päälle. Kuorrute ei vaan tahtonut pysyä tortun päällä, vaan valui reunoja pitkin alas ja levisi tarjoiluastialle. Kuvioin kuorrutteen muistuttamaan puun pintaa, ja laitoin hetkeksi kylmään että kuorrute jähmettyisi. No, sitten aloin isolla paletilla sitä siirtelemään uudelle alustapaperille ja lautaselle kun edellinen oli törkeän näköinen kuorrutteen levittyä yli, ja siinähän tämä koko möhkäle levisi pahemmin ja halkesi pituussuuntaan kahtia. Siinä vaiheessa löin hanskat tiskiin enkä enää edes yrittänyt pelastaa tilannetta.
Ohjeita noudatin orjallisesti enkä sooloillut, tosin pohja käskettiin rullaamaan pyyhkeeseen ja tätä vaihetta en ymmärtänyt mitä siinä tarkalleen ottaen haettiin. Pitikö pyyhe jäädä rullan sisään (no ei kai?) vai käyttää pyyhettä apuna rullaamisessa kuten leivinpaperia? Miksi?
Samaisella ohjeella on kuitenkin muut onnistuneet.
Mitä nyt tuota maistoin, niin täytteen maku ja koostumus oli hyvä, samoin pohjan. Kuorrute taasen oli mielestäni liian löysää, vähentäisin kerman määrää ja seoksen pitäisi hieman jäähtyä ettei se valuisi kakun päältä pois. Kuorrute valmistettiin tummasta suklaasta ja on melko voimakkaan makuista jopa minun makuuni vaikka tummasta suklaasta pidänkin. Suosittelisin antaa tortun levätä ja jähmettyä eri työvaiheiden välissä.
Mestaritkin joskus epäonnistuvat, kai sitten minäkin. :D